wtorek, 7 grudnia 2010

Mikołajowo

Wczoraj Mikołajkowy dzień. Pamiętam jak bardzo przeżywałam go gdy byłam dzieckiem. Pamiętam też, że co roku próbowaliśmy z bratem złapać Mikołaja :) Nawet jak już nie bardzo w niego wierzyliśmy. Mikołaj zostawiał nam zwykle paczki z prezentami na oknie w naszym pokoju. Stawialiśmy tam zawsze jakieś dzwoneczki, robiliśmy zasadzki ale zawsze sprytny "mikołaj" przedzierał się jakoś przez te zabezpieczenia i zostawiał dla nas upominki.
Kiedyś w jakimś filmie zobaczyłam taka kulę z padającym śniegiem. Marzyłam o niej długo ale najpierw podobna była nieosiągalna w naszym kraju a potem jakoś się nie składało. 2 lata temu "mikołaj" spełnił moje marzenie i dostałam kulę z Mikołajem. Cieszyłam sie jak dziecko i dalej ciesze ilekroć potrząsnę nią i Mikołaj pokrywa się śniegiem.
W tym roku moje mikołajkowe myśli krązyły wokół jednej rzeczy. Za rok ja zmienię sie w "mikołaja". Chciałabym by nasz syn potrafił cieszyć się tą tradycją. By umiał się cieszyć dzieleniem się z innymi i niczym Święty Mikołaj - biskup umiał sie dzielić tym co ma. By radość sprawiały mu rzeczy małe. Chcę by poznał nie tyle Mikołaja z reklam ale tego prawdziwego, dobrego, uczciwego człowieka. To bardzo trudne tak przedstawić dziecku tradycję by coś z niej rozumiało i by potrafiło z niej wyłowic to co najważniejsze. Mam nadzieje, że damy radę...

5 komentarzy:

  1. Dzięki za odwiedziny u mnie i tak w ogóle to witaj w blogowym światku!!!Zapewne znajdziesz tu swoje bratnie duszyczki!!!A co do Mikołaja to wierzę, że Swojemu Dziecku przekażesz to co chcesz...bo to są twoje wartości!Pozdrawiam serdecznie:) aga

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za miłe słowa pozostawione na moim blogu.
    Uwielbiam świat baśni , legend bożonarodzeniowych. Grudzień to dla mnie czas jakby przeżywany w innym wymiarze, ciesze się ,że z roku na rok widzę naocznie jak moja córcia przejmuje pałeczkę i dopomina się o niektóre rytuały.
    Z pewnością jeśli kochasz swoje dziecko przekażesz mu to co najważniejsze.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. aga, Kamila miło mi że mnie odwiedziłyście i zostawiłyście komentarz :) zapraszam i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o mogę! zatem napiszę: też zawsze chciałam mieć TAKĄ KULĘ i dostałam całkiem niedawno... coś o tym wiesz, prawda?:>:)

    OdpowiedzUsuń