niedziela, 24 czerwca 2012

Patrzałam niedawno jak bawi się mój Bob, ubrał buty S. zabrał jego etui z netbooka i z uśmiechem na buzi robił papa. Widok mnie rozbroił . Przypomniało mi się jak bardzo jako dziecko chciałam być dorosła. Teraz jest na odwrót, czasem chciałabym być dzieckiem. Wtedy chciałam nosić buty na obcasie, pić kawę, malować się i stroić w błyskotki. Kiedy mama szła do fryzjera ściągała klipsy i mogłam sobie je ponosić. W podeszwę wsadzałam pinezki, żeby stukały. Babcia serwowała mi specjalną "kawę" z herbaty i mleka. I tak przez te wspominki wzięło mnie na tę "kawę".
Najpierw trzeba wybrać herbatę.
Wybrana
Parzenie
Konieczny jest też cukier, bo dorośli muszą jakoś osładzać życie.
Mleko i gotowe :) 
Poprawia humor gwarantuje. Niby nic ale dla mnie to smak wspomnień. A co do tego? Na przykład to
Mocno czekoladowe ciasto z truskawkami. 
Przepis prosty, bo takie ciasta lubię :) I wymyślony trochę naprędce ze składników, które były w domu. Połączyłam kilka przepisów w jeden i wyszło super.
1. Ubijamy w misce 3 jajka z 3/4 szk. cukru na puszysto. 
2. Dodajemy półtorej szklanki mąki tortowej i 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej cukier waniliowy i 2 łyżeczki proszku do pieczenia
3. Dodajemy 3 łyżki śmietany i 3/4 szklanki rozpuszczonego masła
4 . dodajemy 1/2 szklanki kakao 
i tu jeśli jest za rzadkie lub lubicie można dodać więcej kakao, jeśli jest za gęste dodać mleka. Ciasto powinno być płynne ale dość gęste.
5. można dodać kawałki czekolady, super wychodzi z białą. Ja dodałam tym razem truskawki ale mogą być też inne owoce. 
6. pieczemy w 180stopniach ok 40 - 50 min. trzeba sprawdzić patyczkiem.
Znacie lepsze połączenie truskawki i czekolada mniammmm

Pozdrawiam ciepłutko :) i już prawie wakacyjnie :)

5 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda bardzo apetycznie.To prawda ,że czasami chciało by się być znowu dzieckiem,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam szczerze, że takiego ciasta jeszcze nie jadłam, muszę spróbować.
    Moja mama robiła mi dziecinną kawę w wersji: bardzo, bardzo słaba kawa, dużo cukru i mleka.
    Ja dziś robię podobną moim.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. hehehe nie ma jak bawarka też czasem pijam ;-)

    ciasto MNIAAAAAM pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej na bavarke mnie za chiny nie namovisz, ale vspomnienia rozumiem :D Slodki ten tvoj Bob :) moj tez ostatnio znalazl jakas torbę, założyl i zrobił nam papa ;)) takie momenty są chyba najpiękniejsze :)

    Ciacho bym zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasta mocno czekoladowe ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń